EMMETT techniek

De Emmett techniek is een spierontspannings therapie voor mens en dier. De techniek helpt bij het verminderen van pijn en ongemak, het verminderen van beperkingen en het verhogen van de prestaties. Het is een hele zachte manier van werken en niet pijnlijk, en daarom ook zeer geschikt om, naast mensen,  toe te passen bij pony's, paarden en honden. De techniek wordt toegepast door lichte vingerdruk op specifieke plekken op het lijf. De Emmett Techniek bij de mens wordt vaak gecombineerd in een behandeling met de Bowen Techniek. De Emmett Techniek bij honden kan worden gecombineerd met Kyno Massage.

DSC_0043.jpg

Ross Emmett

Ross Emmett is een therapeut uit Australië, die al zijn ervaringen vanuit verschillende beroepen wist te combineren in één methode. Daarmee is een ruime 35 jaar geleden EMMETT Techniek ontstaan. Sinds 1983 is Ross senior-opleider in therapeutische massage. Hij was acht jaar instructeur in de Bowen therapie. Zijn ervaringen uit zijn jeugd, zijn enorme observatievermogen, het omgaan met dieren en zijn opleidingen in hypnose en NLP hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van EMMETT Techniek. In 2007 introduceerde Ross Emmett zijn techniek in Europa.

Emmett Techniek

De Emmett techniek is een uitzonderlijk zachte, rustige en makkelijk toepasbare spierontspanningsmethode, waarbij het lichaam al bij uiterst geringe aanraking reageert. Ross heeft een zeldzaam en speciaal talent om de complexe reacties in de verschillende spierketens te herkennen, zijn behandeling daarop aan te passen en te weten wat er op dat moment nodig is om te doen. Net als een kameleon zich aanpast aan zijn omgeving, is het aanpassen van de therapeut aan wat de cliënt nodig heeft het succes van EMMETT techniek. Vandaar het internationale logo van de kameleon.

Unknown.png
DSC_0040.jpg

Emmett Techniek voor de mens

De techniek helpt bij het verminderen van pijn en ongemak, het verminderen van beperkingen en het verhogen van de prestaties. Het is een hele zachte manier van werken en niet pijnlijk.

20220429-StudioFramed-007.jpg

Emmett Techniek voor dieren

Het is een hele zachte manier van werken en niet pijnlijk, en daarom zeer geschikt om toe te passen bij pony's, paarden en honden. De techniek wordt toegepast door lichte vingerdruk op specifieke plekken op het lijf.