20220610-StudioFramed-018.jpg

Mogelijkheden

Help uw paard  ontspannen, pijn en ongemak te verlichten of beweging te vergroten.

Door sport, eenzijdige belasting, operatie, blessure, stress, groei of ouderdom kan uw paard soms een steuntje in de rug gebruiken. Praktijk Agnes Saft zet Emmett Techniek en (sport)massage in om uw paard zo goed mogelijk te ondersteunen. Behandeling is op afspraak en bij de eigenaar thuis.

Informatie

Emmett

(Sport)massage

Introductie Emmett4Horses

20220610-StudioFramed-030.jpg

Emmett Techniek

De Emmett techniek is een spierontspannings therapie voor het verminderen van pijn en ongemak, het verminderen van beperkingen en het verhogen van de prestaties. Het is een hele zachte manier van werken via lichte vingerdruk op specifieke punten.

Symptomen die verlicht kunnen worden door behandeling bij pony's en paarden zijn onder andere:

• Verwondingen/blessures door sport of ongelukken

• Onevenwichtige houding van het hoofd

• Kaak– of bitproblemen

• Zadelpijn en singel kwesties

• Beperking voorwaartse beweging/kort stappen

• Beperkingen in zijwaartse (laterale) flexie in hals of romp

• Slepende voeten, kort stappen

• Ontspanning

• Zwelling en pijn onderbeen, herstel bloeddoorstroming, peesproblemen

• Ter voorbereiding op en herstel na een operatie

•  Verandering van gedrag, trauma en bij stress

(Sport)massage

Sportmassage is een diepe massage techniek die helpt het paardenlijf weer in balans te krijgen. Bij sportmassage ligt het accent meer op de spieren en beweging, Bij  ontspanningsmassage ligt het accent meer op ontspanning, zowel fysiek als mentaal. De intensiteit, snelheid en ritme zijn bij deze twee doeleinden verschillend. Massage kan onder andere een mooi effect hebben bij stress, overbelasting en ondersteuning bij blessures/operaties. En het kan gewoon helpen je paard beter in zijn vel te laten zitten.

20220610-StudioFramed-020.jpg